Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 13°C / + 16°C
nincs front
Időjárás
tovább az orvosmeteorológiához...

Premenstruációs szindróma csökkentése

2011. 05. 04 14:00 forrás:
Nyomtatás kedvencekhez
Címkék: PMS, premenstruációs szindróma, b-vitamin, ételek, spenót, gabonafélék
Premenstruációs szindróma csökkentése

A nőknek, akik premenstruácios szindrómában (PMS) szenvednek, nem könnyű az életük, tüneteik lehetnek folyadékvisszatartás, kedélyhullámzás, feszültség, szorongás...
Van, aki azt mondja, hogy a magnézium segít, de ez nem működik mindenkinél.

Massachusetts egyetemének kutatói most, úgy tűnik, hogy találtak egy egyszerű megoldást. A tanulmányuk, amely a Journal of Clinical Nutritionban jelent meg, javasolja a B-vitaminok növelését a napi étkezésben, mert olyan élelmiszerek, mint a spenót vagy a gabonafélék 25 %-kal is csökkenthetik a kellemetlen érzéseket.

A kutatók háromezer olyan nővel folytatták kísérleteiket, akik menstruáció előtt depressziósok, fáradtak, ödémások voltak. Étrendjükbe naponta plusz 1,9 milligramm tiamint, azaz B1-vitamint és 2,5 milligramm riboflavint, azaz B2 vitamint iktattak be gabonaféléken, babon, vörös húson és borjúmájon keresztül. A vörös hús tiaminban, a borjúmáj riboflavinban gazdag, és ezek hatására a PMS tüneteik jelentős mértékben csökkentek.

Jelenleg a súlyos PMS-t hormonokkal (fogamzásgátlókkal), antidepresszánsokkal és egyéb gyógyszerekkel kezelik, de ezeknek közép és hosszú távon sok negatív mellékhatásuk van. Ezért az amerikai kutatók természetesebb és mellékhatások nélküli mego1dást kerestek az étkezés javításával.

Ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy a kellemetlen érzések további csökkentését az egészséges életmód kiteljesítésével, a dohányzásról való leszokással, mozgással könnyen el lehet érni.