Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 13°C / + 16°C
nincs front
Időjárás
tovább az orvosmeteorológiához...

Mozgás

8. / 13. oldal (10/125)

«345678910111213 »

A testmozgás jót tesz a szívelégtelenségben...

A krónikus szívelégtelenségben szenvedő betegek úgy javíthatják mozgási képességüket, hogy edzésüket kisebb izmaikra összpontosítják.

Tovább... »
Aktív mozgással könnyebb a leszokás

Minden korábbi próbálkozásnál hatékonyabbnak bizonyult egy új, tizenéveseket célzó, dohányzásról leszoktató program, amely a tanácsadást ötvözi a fizikai aktivitással.

Tovább... »
Előre kell tervezni a testmozgást

Nehéz lenne manapság egyáltalán nem hallani arról, hogy a rendszeres testmozgás számtalan egészségügyi előnnyel jár, ráadásul hosszabb, boldogabb és aktívabb élethez segíti hozzá az embereket. Nem is beszélve arról, hogy a fitnesz szakértők azt is kiszámították, hogy nem kell végkimerülésig hajtani magunkat, vagy rengeteg időt rászánnunk ahhoz, hogy élvezhessük az...

Tovább... »
A futás jobb, mint a súlyemelés

A rendszeres testmozgás az egészség alapvető eleme, a mozgáshiány pedig veszélyes betegségek jelentős kockázati tényezője. A fizikai terhelésnek viszont sokféle formája létezik és ezért amerikai kutatók azt vizsgálták, hogy az igen gyakori anyagcsere tünetcsoport milyen mozgásformával javítható a legeredményesebben.

Tovább... »
Jóga-Gyertya a meddőség ellen Jóga-Gyertya a meddőség ellen

A több ezer éves múltra visszatekintő jógának számos olyan gyakorlata (ászanája) van, amelyekkel hathatunk a gyermekáldásra vágyó, áhítozó párok esetében. Ezek közül az egyik legsokoldalúbb a magyarul Gyertyaként (Sarvangasana) ismert ászana. Általában az egész szervezetre jó hatású, de különösen serkentően hat az agyra, a medencetájékra.

Tovább... »
A tajcsi segít fiatalnak maradni

Korábbi orvosi tanulmányok áttekintésével arra jutottak brit és dél-koreai kutatók, hogy a hagyományos kínai mozgásforma, a tajcsi (thai chi) művelése javítja az idősebbek mentális egészségét.

Tovább... »
A cukorbetegeknek a kontrollált mozgás tesz jót

A cukorbetegek állapota akkor javult a legtöbbet, ha legalább heti 150 percben irányítás mellett végeztek személyre szabott testmozgást - közölték megállapításukat brazil kutatók.

Tovább... »
Tajcsivel javítható a szívbetegek életminősége

A krónikus szívelégtelenséggel élő emberek a hagyományos kínai mozgásforma, a tajcsi (thai chi) művelésével javíthatják életminőségüket - közölték hétfőn amerikai kutatók.

Tovább... »
Edzésprogram balettrúddal

Forradalmian új edzésprogram indult hódító útjára az utóbbi években az Egyesült Államokban: a balettrúddal társított módszer lényege, hogy jelentős izomnövekedés nélkül táncosokra jellemző alakra formálják az egyébként nem táncoló nőket és férfiakat.

Tovább... »
A szívritmuszavar kockázatát csökkenthetjük...

A rendszeres jógázás felére csökkentheti a pitvarfibrillációnak nevezett szívritmuszavar előfordulási gyakoriságát és segíthet a szorongásos, valamint a depressziós tünetek enyhítésében is - hangsúlyozzák a szakemberek.

Tovább... »

8. / 13. oldal (10/125)

«345678910111213 »

Részletes keresés Részletes keresés
Orvos kereső
Baltschik MIklós Szülészet-nőgyógyászat... Baltschik MIklós Budapest