Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 13°C / + 16°C
nincs front
Időjárás
tovább az orvosmeteorológiához...

Mozgás

7. / 13. oldal (10/125)

«23456789101112 »

A szívinfarktus kockázatát csökkenti az edzés A szívinfarktus kockázatát csökkenti az edzés

Egy világméretű kutatás kimutatta, hogy a munkaidőben és hobbiként végzett testmozgás jelentősen csökkenti a szívinfarktus kockázatát a fejlődő és fejlett világban egyaránt. Akinek van tévéje és autója is, annak nő az esélye a betegségre, különösen az alacsonyabb és közepes jövedelmű területeken.

Tovább... »
A mozgás az Alzheimeres betegeknek is jót tesz

Egy új kutatás tanúsága szerint az aktív életmód megvédheti a genetikai kockázattal bíró embereket az Alzheimer-kór következtében létrejövő agyi elváltozásoktól. A szóban forgó gén az apolipoprotein E (APOE) e4-es allélja (válzotata).

Tovább... »
A pulzus figyelése fontos az edzés szempontjából

Akár maratonfutásról, akár az öregedéssel járó betegségek megelőzéséről van szó, erőfeszítéseinket csak akkor koronázhatja siker, ha közben odafigyelünk a megfelelő pulzusszámra.

Tovább... »
A kocogás hatékonyabb a sétánál A kocogás hatékonyabb a sétánál

Friss kutatások szerint, az intenzív gyaloglás - az úgynevezett power-walk - helyett sokkal hatékonyabb a kocogás, mivel utóbbi kevésbé fárasztó, és jobbat tesz az izmoknak. A nagyjából másodpercenként két méteres sebességgel történő futás ugyanis hatékonyabban dolgoztatja meg a vádlit, mint a gyors gyaloglás. A hatékonyabb mozgás révén az izmok több lendületet adó...

Tovább... »
Hogyan izmosodunk? Hogyan izmosodunk?

Bármelyik testépítő meg tudja erősíteni, hogy az izmok akkor indulnak növekedésnek, ha fokozatosan emeljük a terhelés és az izommunka mértékét. Egy új kutatás magyarázatot talált arra, hogy az izomsejtek hogyan alakítják át az edzés megnövekedett mértékét izomkötegekké.

Tovább... »
Egyre népszerűbb mezítláb edzeni Egyre népszerűbb mezítláb edzeni

A mezítlábas futás térhódításával egyre növekszik a cipő nélkül sportolók száma. A fitnesz-szakértőktől kezdve az aerobicedzőkön át a modern táncosokig sokan vélik úgy, isteni dolog a pucér talpuk alatt érezni a talajt.

Tovább... »
Kevés mozgással is megelőzhető a cukorbetegség Kevés mozgással is megelőzhető a cukorbetegség

Ha heti háromszor egy percet, vagyis egy héten csupán három percet szobabiciklizéssel töltünk, megakadályozhatjuk a kettes típusú cukorbetegség kialakulását - állítják a Bath Egyetem kutatói.

Tovább... »
Nem tesz jót a szívnek a megterhelő edzés

A megterhelő, nagy kitartást igénylő sportteljesítményekre, például a maratoni futásra való fizikai felkészülés árthat a szívnek, derült ki egy új ausztrál tanulmány eredményeiből.

Tovább... »
A rendszeres mozgás jó hatással van az alvásra

Egy új tanulmány szerint a rendszeresen edző emberek jobban alszanak és éberebbek napközben, mint a kevesebb testmozgást végzők.

Tovább... »
Formában tartja az idősebbeket a tánc

Már heti két társastánc óra is segíthet visszaadni az idősebbek egyensúly érzékét és hajlékonyságát, amivel megelőzhetik a korosztályra jellemző egyensúlyvesztéses eséseket - állítják a Sydney Egyetem kutatói.

Tovább... »

7. / 13. oldal (10/125)

«23456789101112 »